Hvad har fibre med god søvn at gøre?

Dr. Michael Mosley testede om fibre bidrager til en bedre søvn?

TV fra BBC med Dr. Michael Mosley rullede ud på Dansk TV forleden aften.

Jeg kom lidt sent ind i udsendelsen – men jeg kunne da konkluderer at 4 personer og Dr. Mosley var i gang med at afprøve forskellige ting for at få en bedre søvn. Med alverdens armbånd, sports gadgets og endda med sin smartphone måle sin søvnmønstre og meget andet.

Dr. Michael Mosley var selv med i testen og han testede et præbiotisk fiberprodukt, som han indtog før sengetid. Han kunne faktisk mærke en klar forbedring (også dokumenteret). Så jeg gik da i selvsving! HVIS NOGEN VED NOGET OM FIBRE – Så er det da Herbalife People!

Gæt engang: Vi har faktisk verdens bedste fiber produkt – Så jeg fik lige gang i sutterne.

Føj da – det smager ikke rart, udrørt bare i vand! – Indrømmet! (Nu ved jeg hvorfor Herbalife anbefaler at man blander sin fiberdrik i sin shake!

Jeg huskede, at jeg sidste år var i gang med en større udrensning og testede “HUSK”, den nye med citrus, smager faktisk godt! Så jeg kom også en portion af HUSK med citrus smag i nam nam! Det hjalp betydeligt på smagen og det doblede antal gram fibre.

Der er forskel på fibre

HUSK er frøskaller – effektive for maven etc.  Jeg kan klart anbefale HUSK!

Herbalife fibrene er meget anderledes – check varedeklarationen her:

Husk fibre Lemon indeholder:
Loppefrøskaller (Psyllium frøskaller), sukker, citronsyre, lemon aroma, saccharinnatrium.

En fiber-rig kost giver din krop så mange fordele – det ved de fleste. Vi propper os med fuldkorn i alt mulige afskygninger. Men ikke ret mange af os når op på det anbefalede daglige indtag af fibre som er 25g.

Som du kan se får jeg noget mere – her i min test på om det kan give mig en bedre søvn?

Først får du opskriften – hvis du vil teste med…? Min test er endnu ikke slut (jeg startede for 3 dage siden – så det er lidt tidligt at lave konklusioner: specielt da jeg i forvejen sover som en sten (faktisk målte jeg for 3-4 år siden med en gadget dims “Fitbit”, der have jeg 97% effektiv søvn)).

Sov bedre med fiber

LAD TESTEN BEGYNDE!!

Du er meget velkommen til at deltage i testen. Du kan jo risikerer, at få en bedre mave, tabe lidt vægt og få dig en ordentlig nattesøvn.

HUSK, skal tages 2 gange dagligt – så jeg lagde en plan der omfatter en del fibre!

Her er min personlig plan, for at teste om et større fiber indtag (dog ikke prebiotics versionen) giver mig en bedre søvn.

  • Min morgenshake (ynglings: Mint & Chokolade) her er der så 4g fiber i.
  • Jeg tager 3 x 2 Fiber tabletter pr. dag – det tilføjer 9g.
  • Eftermiddag mellem kl. 14-15 tager jeg en fiber bombe af HUSK Lemon (6g) og Herbalife Havre- æblefiber drik (6,8g) det giver 12,8g.
  • 1 time før sengetid, tager jeg en fiber-bombe som eftermiddag: igen 12,8g.

Det bringer mig op op en TOTAL på 38,6g fiber pr. dag (plus det løse, hvis der er fibre i aftensmaden eller min frokost?).

Hvis du vil være med i testen så gå i gang – men på eget ansvar.

Fiber til bedre søvn test Herbalife og HUSK

Sådan får du bedre søvn med fiber

Testens “line-up”:

  • HUSK lemon smag (midten)
  • Herbalife Havre- æblefiber drik (t.v.)
  • Vand (t.h.)

Anbefaling: Drik godt med vand!

God søvn med fibre - Dr. Michael Mosley

Havre- æblefiber pulver 1 scoop (ske medfølger).

Det smager IKKE godt alene!

Fibertabletter til at sove bedre test

Pulveret er svært at røre ud i koldt vand – så jeg bruger en gaffel.

Fiber test af HUSK & Herbalife - Inspireret af Michael Mosley

Så tilsætter jeg 2 teske med lemon HUSK.

HUSK med Lemon for bedre søvn med Herbalife æble og havrefibre

Det hele røres godt sammen og drikkes straks!

Tag gerne et ekstra glas vand efterfølgende – brug samme glas og sørg for, at få det hele med ned.

Hvordan kan fiber give en bedre nattesøvn?

Det kan jeg ikke forklare dig, men ud over at fibre giver udrensning og en bedre tarmflora, fremmer fiber også maven, fordøjelsen etc. Så der er mange fordele udover en bedre søvn.

Sådan kan fiber hjælpe dig

Jeg er sikker på, at testen, både min, din og andres, vil giver flere fordele end jeg her kan tænke mig til, det er jo netop derfor at testen er så god.

  • Fordøjelsen
  • Maven
  • Udrensning
  • Mave- tarmflora
  • Mæthed (spar kalorier)
  • Vægttab

Testen bliver bedst hvis du selv deltager og mærker effekten på din egen krop. Du behøver ikke tilmelde dig, men skriv en kommentar, når du starter og del eventuelt lidt om dit søvnmønstre. (Alle deltagere er anonyme. Log ind, så er det kun dit “brugernavn” der vises! Resten er beskyttet).

Under testen og efter afslutning, kan du så igen lige smide en konklusion hvordan testen gik for dig. Husk at opdaterer os om dit resultat (søvnmønstre er det bedre?) Jeg støtter dig gerne undervejs.