Sådan hydrerer du når du træner fitness

Gør noget nu » DRIK VAND!

Cirka 60-70 procent af et menneske er sammensat af vand. Så der er vel rimeligt at sige at vand er uhyrer vigtigt for vores overlevelse?

Vandets funktion hjælper os med at holde vores krops temperatur reguleret, trække vejeret, er essentiel for vores fordøjelse og udskillelse, assisterer motorikken / bevægelse bare lige for at nævne et par af vandet funktioner.

Det er STÆRKT anbefalet at drikke 8-10 store glas band dagligt, men under træning eller i varme omgivelser har vi brug for at drikke mere, da vi sveder mere.

Men er vand nok? Eller har du brug for en “sports drik” for at være nok hydreret?

Sports drikke er designet til, at holde dig hydreret og tilføje energi, når du udøver højintensitets sport, der er længere end en times varighed. Men hvis du ikke motionerer på dette høje plan er det tilstrækkeligt med vand.

Hvad definerer en sports drik?

Sports drik (ofte kaldet for elektrolyt eller isotonic drik) er udviklet til at bibeholde det rette niveau af kulhydrater (5-8g/liter) og elektrolytter (som natrium og kalium) for at holde dig godt hydreret ved at erstatte det kroppen bruger under motion.

Vidste du?

Studier har vist at kun en procent dehydrering kan forårsage en kæmpe ændring i din krops temperatur, mens kun to procent dehydrering nedsætter din ydeevne betydeligt.

Så for at kunne træne effektivt er det afgørende at holde dit væske niveau oppe.

Andre drikke, der indeholder et højt antal kulhydrater forhindre vand, i at blive optaget i kroppen og derfor forsinker hydrering, så du ikke er i stand til at træne. Så hvis du træner med høj intensitet, vælg at anvende en sportsdrik. Men hvis du ikke træner med høj intensitet og stadig drikker disse sportsdrikke som en del af din daglige rutine, kan du faktisk tage på i vægt pga. de ekstra kulhydrater.

Hvis du ikke kan lide smagen af rent vand, så tilsæt en skive citron, lime, appelsin eller et strejf af mynte for at give lidt smag til vandet uden at tilføje kalorier som mange saftevands produkter indeholder.

Hydrering tips ved fitness træning

  • Sikr dig, at du er godt hydreret før du motionerer » begynd at drikker mindst to timer før.
  • Hold din væskebalance oppe, mens du træner.
  • Husk altid at gen-hydrerer efter motion » Det er afgørende for din restitution. Prøv at drikke et eller to glas hver time indtil din urin er tynd, hvid og bleg i farven.

Læs mere om at hydrerer og vigtigheden af vand

Forudsætninger for at kroppen kan
Bonus info og downloads er forbeholdt brugere. Venligst Log Ind.

Anbefaling: “Drik Vand med Aloe Vera”

Denne unikke sammensatte Herbal Aloe Vera drik indeholder alle de næringsstoffer og enzymer, der skal til for en bedre optagelse, renere og udrensende. Den mest fantastiske drik, der harmoniserer kroppen, maven og tarmene. Aloe Vera drikken fremmer optagelsen af alle de andre Herbalife produkter og skaber, de bedste resultater. Det er vand til dine celler på cellulær niveau!